söndag 5 maj 2013

Smile lab teeth whitening strips


I mars månads Glossybox fick jag ju med ett provpaket ifrån Smile lab med tre stycken förpackningar med tandblekningsremsor. Jag har nu hunnit prova dem och tänkte delge resultatet. =)

Detta är vad som står på Elevens hemsida som information:


Smilelab erbjuder en överlägsen tandblekningsteknik med den nya ASC-remsan, som är utvecklad av tandläkare för att ge ultimat effekt till ett vackert leende på ett super enkelt och säkert sätt. Smilelabs remsor ger både vitare tänder och bidrar med en bättre munhygien med en formula som bleker bättre med mindre skadliga blekmedelsingredienser.
Tandsten, plack och skadliga bakterier avlägsnas från tändernas yta, vilket ger renare och friskare tänder. Missfärgning på kronorna avlägsnas också på ett säkert sätt.


Den fullstora förpackningen innehåller 14 par remsor ( en för övre och en för undre raden tänder ) att användas två gånger om dagen i en vecka, eller en gång om dagen i två. Den varianten jag fick prova är dock deras "sensetive"-variant, vilken inte säljs hos t ex Eleven. Hur som - Bilder!: =)


Det är inte allt för svårt att få dit remsorna, men såklart krävs lite pill. Jag gick tillväga på så vis att jag först torkade av tänderna lite och började "klistra" fast remsan mot framtänderna först. Jag gnuggade fingret mot remsan för att försöka få den att fästa mot hela tandytan, samt att jag tryckte med nageln i mellanrummen för att få in den även där. Gick rätt bra och remsorna satt på bra under hela tiden.
 Jag upplevde inga ilningar eller liknande under någon utav de tre behandlingstillfällena. =)

Så. Resultatet, då? Upplever jag någon skillnad?
Ja, det gör jag faktiskt. =)
Man ska inte förvänta sig något jätteresultat efter bara tre behandlingstillfällen, eftersom den egentligen "kuren" är på fjorton - men jag upplever helt klart att mina tänder har blivit lite vitare och jag är helt klart sugen på att köpa en "hel dos". =)

 Tyvärr syns inte resultatet lika mycket på bilderna nedan som jag upplever att de faktiskt gör i verkligheten. ( Syns knappt alls på bilderna. =( ) Framför allt märkte jag dock skillnad då jag efter första behandlingen upptäckte streck tvärs över mina framtänder som jag inte tidigare tänkt på.. =7



Pris?
499 sek för 14 remsor
Vart?
NK i Stockholm, Åhléns och Eleven.se


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar