onsdag 25 september 2013

Mango Body Milk från BodyFarm


Hittade ett prov ifrån BodyFarm på deras body milk ( hudkräm, helt enkelt ) med mango-doft som jag fått med ifrån Eleven och provade det härom kvällen.

Krämen - likt, vad jag förstår, alla produkter ifrån märket - är framställd på ett naturligt och traditionellt vis ( vad det nu innebär.. ), görs på en bas utav olivolja och får sedan tillskott utav frukter och doftoljor. Fritt från mineraloljor och just denna är dessutom berikad med aloe vera och jojoba.


 Produkten i sig är rinnig i konsistensen och rätt dryg. Den går in i huden bra och luktar verkligen jättegott!
Dock kan jag inte riktigt uttala mig om hur den återfuktar, då jag tycker att det krävs lite mer än en enstaka applicering för att få någon uppfattning om det. Jag är dock inte helt främmande inför ett eventuellt köp i framtiden. =)

Pris? Vart?
99 sek hos Lyko
109 sekhos Eleven
115 sek hos BodyFarm.se och Bangerhead,
Produkten kommer i en 250ml-flaska med pump.

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar