onsdag 6 november 2013

Ibland har man tur!


Vet ni.. Ibland kan det vara roligt när en produkt tar slut och/eller behöver bytas ut ( Ja. Mascaror ska bytas ut innan de tar slut. Som mest sällan var 6'e månad för att minimera risken för irritation och infektioner. Blir mycket bakterier i en sådan liten tub, tyvärr.. ) - men tyvärr är det sällan just så när plånbokens mage knorrar.
Jag har t ex gått i flera veckor nu och väntat på att det ska bli kampanj-pris någonstans på min älskade Clump Defy-mascara ifrån Max Factor..

..och så surfade jag in på Lyko för en liten stund sedan och ser att jag väntat helt i onödan! oO
Där tar de nämligen 99 kronor för den (normalpris ca 175-179 kr). *glad tjej* ^^


Swatchinlägg [här].

Lite värre är dock att jag alldeles straxt gått igenom hela min arsenal utav olika provförpackingar utav schampo och balsam då jag dragit mig för att spendera pengar på nytt.
"-Varför går du inte bara till Dollarstore eller liknande och köper ett för 15 spänn då?", kanske ni tänker nu?
För att det var precis det jag gjorde sist. Mitt hår tycker inte om det (liksom min inre hobbyfrisör), så jag har i några dagar nu kikat på andra alternativ. Just nu - efter att ha fortsatt att scrolla igenom kampanj-sidan hos Lyko, där jag hittade mascaran - är jag hemskt sugen på att beställa den här duon:




Både schampo och balsam med gott urpsrung (ekologiskt) till det suveräna priset på 99 kronor. Hah! Win/win. ^^ ( Bara schampot går normalt på kring 180 kr )
Någon som provat det? =)

För er som inte handlat hos Lyko tidigare så är det dessutom fraktfritt inom Sverige med Schenker. 
Väljer man leverans med Posten kostar det 9 kronor.  ^^


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar