fredag 24 januari 2014

Jelly Pong Pong Lip Blush Swatch


Det står att det är en "lip blush", ett "lip stain" - dvs, den borde alltså ge lite lätt färg.. Eller? oO
Hah! Det hade man lätt kunna tro, men inte då:

Först - överläppen målad medan underläppen är "naken" som liten jämförelse:



Sen - Båda läpparna.



Lite fräsigt är det ju dock.. Men inte så mycket "lip tint" i min mening.. ;)

Hållbarhet osv?
Ptja.. Helt ärligt tycker jag tyvärr inte alls om formulan. Den är - åtminstone på mig - väldigt uttorkande. Den innehåller förvisso tyvärr mineralolja, vilket är väldigt tråkigt. (Varför? Mineralolja lägger sig som en hinna utanpå huden. Dvs - kan kapsla in fukt men mestadels stänger den bara ute den. Den berömda "lypsyleffekten". Har skrivit om detta tidigare.) Jag hade varit mycket mer kompis med dessa två (har ju en rosa också) om de hade hållt sig till att skippa skräpoljan och istället låtit den mycket mer trevliga bivaxet göra sitt. Den är även mycket "tjockare" än sin rosa syster, vilket är en fördel om man gillar färgen, men en nackdel om man vill ha en lätt känsla. ..Dessutom lossnade stiftet ur sin hylsa när jag skulle prova det för första gången. ( På det rosa jag har har även korken spruckit )

Värdet på denna är enligt Glossybox 129 kr men är lite knivigt att få tag på i Sverige.
Deras egna hemsida hittar ni [HÄR]



=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar