tisdag 14 januari 2014

Mythic Oil mot statiskt hår?


Eh. Njaaaaa.. Det kan jag väl inte påstå.
Åtminstone inte till mitt hår nu på vintern här i Jämtland. =/


Jag har t ex använt nyligen kletat in allt det som ni ser fattas i flaskan i mitt hår - och håret vill ändå flyga omkring, alternativt slicka sig fast i pannan på mig.
Till råga på allt så gjorde jag faktiskt en hårinpackning igår, så mitt hår har helt klart varit torrare än vad det är just nu.

Glansen finns däremot där och det verkar inte tynga ner håret mer än något annat. Doften är okej men personligen föredrar jag t ex Orofluidos vaniljaktiga doft framför denna - Det är ju onekligen en smaksak!

Innehåller i denna är hur som bland annat avocadoolja och druvkärneolja - en närande, vitaminrik och gkansgivande (doh) cocktail. Innehåller dessutom vattenlösliga silikoner - dvs inga som kommer att limma fast sig på hårstråna och på så vis täppa igen och göra mer skada än nytta. (Plus i kanten!)

Summa summarum?
Helt okej för glans och lätt frissighet, men kanske inte det självklara valet om man behöver något mer rejält.

Pris? Vart?
Rek pris kring 229 kr för 125 ml
Finns för 199 kr hos Baresso, £16.40 hos LookFantastic och £13.95 hos FeelUnique
samt för 149 sek hos Lyko

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar