tisdag 14 januari 2014

Dagens makeup - I'm hearing something but I just wish you'd say more


Över 230 bilder tog jag idag för att försöka få till något bra.
De flesta blev, rent ut sagt, skit.
Varför?
Well.. Jag är verkligen, verkligen inte vad att ta "selfies" med mitt nya 50mm-objektiv.
Framför allt är jag inte van vid att försöka hitta "rätt vinkel", posera "fördelaktigt" framför ett stativ ( ..eftersom man behöver vara typ 1-1.5 m ifrån kameran för att få med hela fejset.. oO ) och.. ja, allt sådant där.

 Det är svårt när man inte gjort det förut. Framför allt när jag efter de flesta korten tänker "men fy fan.. är det sådär jag egentligen ser ut?".. och ja. Summan utav det hela helt enkelt är att jag, i mina ögon, är snyggare på 18 mm än på 50 mm, men att den senare mest troligt är mer nära verkligheten.
( Kanske därför jag ibland fått höra att jag är olik mig på korten? oO )

 Hur som helst! Jag ska inte gnälla mer, men har ni några trevliga tips så tar jag gärna emot dem i kommentarerna här nedan. =)

 Ögonen nedan är fotade med 50mm, ansiktet på 18mm:


Jag har förresten ingen aning om vad som hände med bilderna i efterhand, för grusigheten (det som ser ut som fruktansvärt dålig foundation) fanns inte där från början. =(

Sminkningen är väldigt inspirerad utav Linda's orkidé-sminkning, men jag gjorde några försök till leopard-fläckar istället för blomprickarna. =)

Ögon
Too Faced Shadow Insurance
MUS HTL #Platina
88 Matte Palette (rosa, lila, grönt)
Sleek i-Divine Palette #Acid (lilaröd,vit,svart)
MUS Blush #Must Have
Maybelline Master Precise Liquid Eyeliner #Black
Lösfransar, Ardell
Viva La Diva Glitter Eyeliner #Peridot
H&M Eyeliner #White
Max Factor Clump Defy Mascara
Kinder
Too Faced Chocolate Soleil Bronzin Popwder
MUS Blush #Must Have
MUS Blush #Kiss On The Cheek
Läppar
Elf Mineral Moisturizing Lip Tint #Blush


..och som avslutning.. en porträttbild/selfie med 50 mm-objektivet: oO

*gnh*

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar