onsdag 25 juli 2012

Newspaper nails


Nu ni..

Här flödar inspirationen för att göra lite "annorlunda" nail art! ;)
Eller ja, tillräckligt för att prova sådant som har varit i ropet väldigt länge nu, men som jag av någon anledning inte kommit mig för att prova.

En utav dessa tekniker är s k Newspaper nails - dvs tidningsnaglar. En teknik som går till som så att man målar nageln med ett ljust lack ( har man för mörkt så syns inte texten ) och låter det torka ordentligt. Man klipper sedan ut bitar ifrån en tidning ( det måste vara vanligt tidningspapper så att texten/bilden släpper ) och blöter ner dem med helt vanlig alcogel ( annan sprit fungerar säkert, men algogel är rätt billigt och fungerar ypperligt - något jag först inte trodde ) - jag doppade mina pappersbitar i det och tryckte dem sedan mot nageln, men det går även att hålla pappret mot nageln och droppa alcogelen direkt på Tyckte dock att detta blev krångligare och kladdigare. =)

Det var så busenkelt och blev så snyggt att jag verkligen funderar på varför jag inte provat det tidigare. =P
( Mest troligt för att jag fick - av någon anledning - för mig att man var tvungen att ha kemisk ren alkohol. Så dumt! =7 ) Detta går ju dessutom att göra med det mesta som finns tryckt på tidningspapper - so fire away! ^^




=^^=

1 kommentar:

  1. Måste bara fråga hur du har det med din hud nu? Den var ju i "uppror" tidigare... Hittade du något speciellt som fungerade och räddade dig eller var det mest bara att vänta ut det? Min hud är i uppror nu och jag vet inte varför. Det är så irriterande! Brukar inte vilja använda så mkt smink på sommaren men nu är jag ju tvungen för jag ser ju hemsk ut. Både med finnar som poppar upp över hela ansiktet och gamla märken från de som läkt ut. Blä!

    SvaraRadera