måndag 13 augusti 2012

Shoppingguide för Transdesign


Hej! =)

Läsarfråga!


Åh så fint! Vill verkligen beställa från transdesign men tycker det är så krångligt och förstår inte riktigt hur man gör med frakt och så :s skulle du kunna förklara? :)


Självklart, Sara, så kan jag det! ^^ Det är inte alls speciellt krångligt, även om det kan kännas som det om man inte är en van nätshoppare. =)
Dessa bilder är klickbara för större versioner.

Man börjar alltså med att surfa till Transdesign, vilkas hemsida ser ut såhär:


För att komma till nagellacken så scrollar man neråt i listan..

..och väljer "Polishes: 

De märken som då finns att välja på dyker upp och det är bara att klicka loss. =)
Jag kan dock här tipsa om att man även kan söka på märken, för här är det en liten luring!
De syns inte.. Men Transdesign har även OPI-lack till försäljning. Varför de inte visar dem "öppet" har jag ingen aning om.. Men de finns där. Skriv bara in "opi" i sökrutan och klicka på första länken som kommer upp - et voilà!

När man har valt sitt märke så ser det ut såhär:


Det finns alltså två alternativ här som man bör tänka på. 
Under alternativ nr 1 så visas stora förpackningar upp, i kombination med kombopaket och dylikt. Dessa är metadels endast på de senaste kollektionerna, så alla lack finns inte här.
För att komma åt alla lack som finns i lager, så klickar man på alternativ nr 2: " *** Polishes A-Z", varpå en lista dyker upp.

När man hittat ett lack man tycker om och klickat på "order" så dyker denna skärm upp:


Denna dyker upp efter varje lack man beställer, så vill man fortsätta handla fler så klickar man på "continue" så kommer man tillbaka till den sidan man tidigare var på. 
Är man däremot klar med sina inköp så klickar man sig vidare till kassan.
( Notera här att för att kunna välja det billigaste fraktalternativet så får endast nio flaskor läggas i varukorgen. )

Denna skärm dyker då upp:


Även här har man flera alternativ. Personligen har jag såklart registrerat mig som kund då jag vet att jag kommer att beställa härifrån fler gånger. ( *host* ^^ )
Är man dock osäker så kan man klicka på alt. nr 2 och komma till denna sida:




Som ni kan se så är allt "som vanligt" även här. Man fyller i sina adressuppgifter ( de med "*" är obligatoriska ), klickar i den lilla boxen om paketet ska skickas till samma adress/din adress - eller en annan om paketet i fråga är en present.
Välj sedan betalningssätt genom att klicka i boxarna.
( Jag väljer i stort sett alltid PayPal på sådana här sidor. Dels känns det bättre och dels så behöver jag inte plocka fram mitt Visa-kort varje gång jag ska handla, utan behöver bara logga in på PayPal så finns alla uppgifter där. )

Efter att allt är ifyllt så klickar man på "Proceed to confirmation page".
Notera här att inget köp ännu är bekräftat. Det sker på nästa sida:



Här är den "gyllene frakt- och bekräftningssidan"!
Som ni ser på mina kommentarer här så rekommenderar jag "Small Flat Rate"-boxen.
Så vitt jag vet rymmer den 9 stycken fullstora flaskor, samt någon liten pryttel i stil med nagelstickers, dekorationer eller pincett/pensel och dylikt. Är du osäker - välj enbart 9 lack eller maila kundtjänst. =)
Här ser man även vad totalen kommer att bli.
( Jag kan tyvärr inte svara på exakt hur det i detta nu går till ifall man vill beställa fler lack och använda sig utav Medium eller Large Flat Rate Box.. Men P'ssion gjorde ett inlägg för ett par år sedan [HÄR] ang. det. Jag kan dock inte lova att detta gäller idag, så maila helst Transdesign och fråga innan du beställler! )

I detta fall blev det alltå $47,61 vilket översätts till ungefär 340 kronor i dagens valutakurs.
Är du osäker på hur mycket det blir? Dubbelkolla med någon valutasajt. =)

Efter allt detta är det bara att klicka på bekräftningsknappen. Det är då dina pengar dras, alternativt att du skickas till PayPals inloggningssida. Detta är knappen "of no return", så att säga. ^^ 


Ja. Tyvärr skulle jag ju inte lägga en beställning just idag, varför jag inte kan lägga upp vidare bilder på hur det ser ut. Hoppas ändå att detta hjälper och tveka inte att fråga om något fortfarande känns oklart! =)


Lycka till! =D


=^^=

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vill jätte gärna beställa från transdesign men jag får inte upp flat rate när jag beställer. Om jag skriver det i kommentarfältet hur gör man då med pengarna? Kommer de dra från det sen eller hur funkar det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag provade att lägga en "låtsasbeställning" nu och då fick jag fram alternativet om flat rate box, så du borde få det. =|
      Har du lagt fler lack än 9 i korgen - eller något annat stort? Det kan ju i sådana fall vara det som är felet, annars vet jag tyvärr inte. =/

      Radera