torsdag 16 augusti 2012

Water marble nails


Tjohej!

Nu har det varit sådär mycket igen. =P
Har fått besök utav min lillasyster med pojkvän ( som fortfarande är här ) samt att jag även hunnit med att jobba idag. Ja.. Ni vet. Livet och allt sådant.

Här är i alla fall lite bilder på mitt första och andra försök att göra s k "water marble nails".
Dock kan jag redan i förväg säga att jag gjort "fel" under proceduren, så jag ska prova igen vid tillfälle. Kanske eventuellt även göra en liten snabb-guide om någon är intresserad? =)




På första bilden har jag använt en bunt med lack ifrån China Glaze-lack.
Andrea bilden är det lack ifrån H&M och Depend.

Något ni är intresserade utav, eller rent utav redan provat?

Notera här som sagt att det inte riktigt är såhär det ska gå till.. Jag var lite för ivrig när jag provade. =P
( Man bör t ex lacka ett lager på nageln, vilket jag inte gjort.. Samt inte dra "pinnen" direkt från kanten utav koppen, tydligen. Bättre lycka nästa gång? oO )


=^^=

4 kommentarer:

  1. Tycker det är jätte snyggt! Har kollat en del på sånt här på You tube! :-D Men aldrig testat själv ännu. Ska göra det vid tillfälle! Verkar lite kladdigt men man kan ju alltid tejpa runt fingrarna innan för att göra det lite lättare....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och ja! ^^ Prova själv tycker jag absolut att du ska göra. =) Men jo.. Det är kladdigt.. även om man tejpar. =P

      Radera