lördag 12 januari 2013

Shoppingtips


Förresten!

Jag antar att ni, precis som jag, gärna handlar ert smink till så bra pris som möjligt. Varför betala mer än vad man behöver, menar jag?

Så. Ett hett tips. Handlar ifrån England.
Speciellt från t ex LookFantastic eller FeelUnique. Där hittar ni en mängd olika märken inom både smink, hudvård, hårvård och parfymer. Helt klart värt det. Tro mig!
Både dessa siter erbjuder dessutom fri frakt till Sverige och leveransen brukar ta ca en vecka.
( Det var t ex från en utav dessa som jag köpte min GHD-plattång. En plattång som i Sverige, på rea, kostade ca 1600 sek - men som jag betalade lite under 900 kronor för! )

Se bara på detta exemplet på mascaror hos FeelUnique:



Samtliga mascaror blir alltså ungefär halva priset jämfört med de svenska priserna, eller åtminstone en hundring ( eller mer ) billigare.
Diorshow kostar t ex £23 (ca 260 kr?) på sidan. I Sverige = ca 335-350 sek.

Så om ni undrar hur jag har råd att köpa "High End Brands" - Här har ni svaret. =)
Smart shoppande!

Just nu kostar t ex mineralfoundation - 8gram - ifrån bareMinerals  ( gamla i.D. ) £18,50 = ca 210 (?) sek. Här i Sverige går den loss på kring 450 kronor.

Heja!

=^^=

2 kommentarer:

  1. Jag gillar Beautybay också!
    Har köpt mina UD-paletter därifrån bland annat och så har de ju även Too Faced och Macadamia-serien mycket billigare än i Sverige och så! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt aldrig handlat därifrån. Kikat in ett par gånger, men det har inte blivit av..
      Men.. *host* Risken finns ju. Speciellt nu när Too Faced-paletterna är en hel hundring billigare. oO
      Dumma dig! ;)

      Radera