tisdag 21 april 2009

M.A.C

Som jag skrev för ett bra tag sedan så åkte jag för några veckor sedan ner till Stockholm. Självklart sprang jag i stort sett omedelbart in på Åhléns City för att botanisera bland alla godsaker som göms där.
Ungefär 1½ timme spenderades specifikt vid MAC's tillhåll. Duttande, provande, tvekande, klagande över den knappa ekonomin, övervägande och beslutsångest genomgicks i olika omgångar.
Dock resulterade det hela i inköp utav tre produkter. Prep+Prime, Studio Finish Concealer samt en helt underbar Mineralize Blush. ( Den senare är onekligen en stor favorit i mitt sminkskåp! ).


Jag har, som med så många produkter, inte så mycket att jämföra med när det gäller blushen - Förutom t ex blush ifrån H&M eller Wet N Wild.. Så det kanske inte är så konstigt att jag blev helt kär i denna?
Hur som helst så tycker jag verkligen, verkligen om den.. Och trots att den kostar 270 kronor så är jag ganska övertygad om att jag kommer att införskaffa ännu en, fast i en annan nyans såklart.

Prep + Prime är MAC's primer för hela ansiktet. Den har en väldigt trevlig konsistens, mjölkvit färg och stänk utav fint, fint glitter! ( Jag Älskar i stort sett allt som glittrar! )
Även flaskan/förpackningen gjorde mig riktigt glad, då den inte enbart är svart - Utan är prydd med massor utav grönt och lila glitter. De små detaljerna gör som sagt väldigt mycket! =)

Jag har tyvärr inte riktigt reflekterat så jättemycket över hur bra den faktiskt fungerar som primer, men jag kan onekligen påstå att den är långt ifrån dålig!
Det jag har att jämföra med är en primer ifrån FACE Stockholm, som jag har älskat de senaste tre åren. Den ifrån FACE är nog lite mer "klistrig" i konsistensen och jag tror nog att den fixerat sminket lite bättre än vad primern ifrån MAC gör.. Men jag är inte helt övertygad än.
Måste nog utvärdera min, relativt, nyinköpta produkt lite mer först.

Hur som helst så får den i mitt tycke ett extra plus för att den känns lite lyxigare i och med gnistret och lystret den ger min hy feter applicering. ( Detta försvinner dock i och med övertäckandet med foundation, men ändå! )

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar