måndag 20 april 2009

Green grass of home

Idag har det verkligen vart trevligt väder med strålande solsken och klarblå himmel. Detta medförde, inte helt otippat, till att jag ville ha en ganska glad sminkning för att fira detta vackra vårväder. Då jag fått en ny ögonskugga utav en vän till mig som hon köpte då hon var nere i Milano, så tänkte jag att detta var ett ypperligt tillfälle att prova den. Skuggan är utav märket KIKO och färgen är nr 23: Emerald Green. ( Länk )



  • Foundation idag är Maybelline's Mineralpuder: 04 Vanilla Rose med ett underlag utav MAC's Prep + Prime. Concealer är MAC's Studio Finish Concealer NW15. ( Så sjukt dryg! Det tycker vi om! )
  • Innersta ögonvrån har fått ett lager utav Viva La Diva's Neon Eyes #1: Start Me Up ( Jag älskar namnen på färgerna i den kollektionen! ^^ ). Denna har applicerats med fuktig pensel, då jag tycker att resultatet inte blir så skarpt som jag vill ha det om den appliceras torr. Även under nedre fransraden är denna, som synes, applicerad.
    Använde här den snedskurna penseln på den dubbelsidiga applikator jag köpte ifrån Depend ( se tidigare inlägg ). En applikator jag tycker om mer och mer..
  • Den gröna, metalliska skuggan är från ovannämnda KIKO. Dock var den lite knepig att applicera och jag fick göra det i flera lager. Jag vet inte om det är jag som är dålig och saknar det "rätta knycket", men jag tyckte att den satt lite väl dåligt.. Även våt. ( D v s att den försvann lätt om jag ville bättre på i efterhand med t ex en torr pensel ).
    Hur som helst så är skuggan applicerad i vått tillstånd på ögonlocket, och i torrt i globlinjen och upp mot brynet. Detta, efter att ha försökt med pensel men inte fått tillräckligt skarpt resultat, gjordes med mitt ena finger. ( I min mening är fingrar som verktyg oerhört underskattade. Förutsatt att de är rena, såklart. )
  • Vit linje målad nära ögonbrynet med vit kajal ifrån H&M. Highlighter = ljus skugga ur Treasure Island, H&M.
  • Ögonbryn förstärkta med svart brynpenna och fixerade med Eyebrow Fix, H&M.
    ( Jag färgar även mina bryn kontinueligt, då jag annars ser ut som om jag inte har några.. )
  • Mascara, som vanligt: Lash Blast, Covergirl Cosmetics
  • Eyeliner: Super Liner, L'Oréal

Även naglarna fick sen en dust utav det våriga idag:

Tre lager utav den gröna #63 ifrån Viva La Diva, följt utav två lagar utav #37 Gold ifrån Mavala. Topplack ifrån Viva La Diva.
Hållbarhet efter 2-3 timmars torktid ( med allt ifrån 10 till 20 minuters torktid mellan de olika lagren) - Ungefär ingen alls. Efter 4 timmar kunde jag skrapa bort precis allt lack enbart med en nagel. Grymt besviken då jag verkligen tyckte om resultatet, men så kanske det går när man inte har optimala kvalitétsmärken ( i kombination med avsaknad utav ordentligt under/överlack )?

Ah ja, det var åtminstone roligt så länge det varade.

Hållbarhet på smink? Faktiskt helt okej!

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar