lördag 25 januari 2014

Max Factor Whipped Creme Foundation swatch


 Det här med vispade och/eller mousse-aktiga foundations är egentligen ingen nyhet - Men en nyhet från just Max Factor är deras (åtminstone någorlunda nya)  Whipped Creme Foundation.

Denna "vispade mousse-foundation" är fri från både olja och parfymer, berikad med glycerin och vatten för både fukttillförsel och s k "silkeslen applicering" och ska ge en fin, felfri täckning med "trendig halvmatt look". Den ska ej heller täppa igen porerna eller krackelera.
Låter det för bra för att vara sant? Kanske.



Man kan inte sticka under stolen med att resultatet faktiskt är förjädra bra. Resultatet är onekligen halvmatt och huden känns faktiskt len och tämligen återfuktad. Täckningsgraden är dessutom lätt att variera genom att applicera med fingrarna eller pensel, där den med pensel/borste blir mer täckande. (På bilderna har jag applicerat med Real Techniques Expert Face Brush)

Den är dryg, lätt att få jämn och jag älskar hur bra den täcker mina lite större porer på näsan!
Visst - den, likt alla foundations, behöver egentligen en skvätt puder över sig för att inte glida runt allt för mycket. (Mestadels t-zonen)
 Jag har tyvärr inte kunnat hårdtesta den eftersom jag enbart hade ett litet prov att tillgå (som dock räckte till tre appliceringar!) - Men jag tycker nog att hållbarheten är klart godkänd.

 Detta är helt klart en foundation jag skulle kunna tänka att köpa mig utan större problem. =)
Men. Vi har tyvärr ett problem. Nyanserna.

Likt många andra foundations så har vi problem med för få nyanser att välja på, framför allt i den ljusare skalan. Dessutom är problemet för mig att deras ljusaste är alldeles för rosa för mig (min hy luras lite. Jag är mycket gulare än vad man kan tro, men rodnar väldigt lätt) - vilket nu på vintern är ett stort problem. =/

 Jag skulle behövt en ljusare variant utav provet här uppe, så som det ser ut nu så får jag tyvärr avstå denna tills jag får mer färg. Trist! =/

Pris? Vart?
Rek. pris 149 kr för en burk på 18 ml (samma mängd som t ex Maybelline Dream Matte Mousse)
Finns lite här och där, bland annat hos Kicks, Lyko och Eleven.

Hos Lyko och Eleven kostar den just nu 129 kr! 

*Inlägget innehåller affilate-länkar
=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar