lördag 25 augusti 2012

En BB-kräm jag inte tänker prova



Den vann tidningen Taras Beauty Award 2011 i genren "Bästa allt-i-ett-kräm" och även Amelia har utsett den till bäst i test. Den har fått 4/5 stjärnor utav 12 personer hos eleven.se, och den finns just nu till extrapris på Willys här i Östersund.
Men jag tänker inte köpa den, även om alla lovord gällande s k BB-krämer haglar och jag faktiskt börjar fundera starkt på att införskaffa en själv. ( Har ni tips på en som inte har en massa skräp i sig och som dessutom kanske innehar ett bekämpningsmedel mot acne/oren hy - HOJTA! )

Krämen jag pratar om är Garnier Miracle Skin Perfector BB Cream.



Så. Varför tänker jag inte prova den? Är den för dyr? Har den för lång ingredienslista? Dumma ingredienser? Ful förpackning eller har den kanske förolämpat min mamma?
Faktiskt så är det ingen utav de ovanstående anledningarna som är den huvudsakliga anledningen till att jag ryggar tillbaka ifrån denna produkt.
Anledningen är mycket mer banal än så: Den luktar som en halv parfymfabrik!

Ja. Tyvärr.
Jag grabbade nämligen tag i en provtub på Willys idag och strök ut lite på handen, luktade och höll på att sätta i näsan. Doften var mycket starkare än vad jag hade förväntat mig - något jag verkligen inte tycker om! Om det är en produkt som jag vill ha så mild som möjligt gällande parfym så är det min ansiktskräm/foundation. Detta är inte en sådan.

 Dessutom sitter lukten kvar fortfarande. En och en halv timma sedan applicering.

Nej, Garnier. Det där var inte bra. Tyvärr. =/


=^^=

3 kommentarer:

  1. Sleek makeup lanserar i slutet av månaden en en ny BB cream!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag ju läst om hos Lipgloss Bitch - Men tror/vet du om det kommer att ha några extra ingredienser mot just acne-besvär? Är så nojig över att få sämre hud ( igen ), så vill verkligen ha något som inte förvärrar den, täpper till osv. =|

      Radera
  2. Jag har Garnier och den luktar ett tag i ansiktet vilket jag inte riktigt gillar men TACK OCH LOV så luktar den inte så hysteriskt äckligt som Wet'n'Wilds concealerkvartett. Den eländiga produkten luktar tant och den stinker hela dagen lång så även om Garniers bb luktar tämligen mycket så är jag infernaliskt lycklig över att den åtminstone luktar fräscht. Varför i hela friden skall de mosa ned parfymer i skiten för? Det är en sak om det är någon av de aktiva ingredienserna som luktar starkt men som gör gott för huden men det där andra eländet känns bara meningslöst.

    Sedan är väl inte våra bb-krämer så speciellt blemish balmiga som originalen, nu är jag inte vidare inläst på ämnet men alla de bra sakerna som den säger sig göra låter bara som en dagkräm med färg, typ. *rycker på axlarna* Inte vidare imponerad men den slätar väl ut färgen men det känns mer bara som något för lata som inte orkar lägga på dagkräm och sedan något annat i nyllet. Så för latmaskar som mig är den helt okej för att låtsas att se ut som om man bryr sig om sitt utseende. ^^


    (Lillasystern din köpte en navelpiercing som det stod diva på av mig igår förresten.)

    SvaraRadera