fredag 24 augusti 2012

Övar och lär mig nytt


God afton! =)

Vet ni.. Jag övar. Det var ett tag sedan jag gjorde det, faktiskt ( vilket är väldigt dumt, tbh.. ), men just ikväll så sa jag till mig själv: "Andrea. Du måste bli bättre på dina sminkningar!"
..så jag slog igång lite tutorials, greppade min Sleek i-Divine #Storm-palette och min MAC #217 och började sot-öva..

Hur det går? I skrivande stund har jag bara jobbat fram två snabba ögon - det ena ( som syns bäst på bilden nedan ) är med en skugga och enbart applicerat med #217.


Jag älskar den.


Först var jag tveksam till om den verkligen var så bra som alla sa.
..sedan provade jag den här sminkningen och konstaterade att Jo. Det är den.

Så jag säger som alla andra: Om du tänkt köpa en pensel i 250-kronorsklassen. Köp MAC #217!


Jag har dessutom börjat skolan ordentligt nu igen, men denna gången har jag ju vikit av ifrån min tidigare linje ( Slöjd och Kultur ) för att istället läsa något som ligger mig lite mer varmt om hjärtat: Media. ^^
Detta innebär ( som jag nog nämnt tidigare ) att jag ska få lära mig bl a foto och webdesign, något som ni förhoppningsvis kommer att se resultat utav här i bloggen. ( Framför allt hoppas jag på en markant förbättring utav smink-bilderna! )

Så. I två dagar nu ( ett par timmar om dagen ) har jag och min klass varit ute och bara provfotat lite här och där, bland annat på Växtvaruhuset här i Östersund. Syftet med dagarna är mest "fota, fota, fota" - öva, prova, lär! Vi har endast gått igenom lite grunder och jag kan erkänna att jag är sjukt oerfaren.. än så länge. =P

Jag har hur som helst väldigt roligt, och tänkte nu delge er två utav dagens bilder som jag tyckte blev lite finare än de andra. =)
( Notera här att inställningarna och kompositionerna inte är avancerade. Jag har mest lekt lite med bländaren, fokuspunkt och på översta bilden använt ett 40 mm makroobjektiv - första gången jag använder ett sådant! )

Nu ska jag dock tvätta av mig mina sotögon och öva lite mer! ^^





=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar