onsdag 16 januari 2013

Nagellackshylla på begäran


Hej igen!

För ett tag sedan ( lite väl längesedan, egentligen.. förlåt för det ) så fick jag en kommentar där någon ( Anonym ) undrade hur många nagellack jag har, samt undrade om jag kunde visa upp min samling. =)
Svaret på detta är självklart: "Såklart jag kan!" =)

 Senast jag visade bilder på den var i februari 2011 då den såg ut såhär:


Numer ser den ut såhär:



Inte direkt någon gigantisk förändring egentligen, med tanke på att det gått i stort sett exakt två år mellan bilderna. =) Det är några fler lack, men tusan vore väl annars? =P
I februari 2010 ( då hyllan byggdes ) ägde jag ca 98 lack ( borträknat över- och underlack samt oljor och liknande. ).
I februari 2011 var det ca 143 stycken.
Nu i Januari 2013 har de ökat till 185 stycken - och ändå så känns det långt ifrån nog. ;)
I ärlighetens namn så är det dock flera som borde få flytta till den eviga soptippens land, då de gjort sitt för länge sedan ( till den grad att inte ens en thinner/seche restore/liknande kan hjälpa.. ). =/

Jag har dock planer på fler inköp ( det har man väl alltid i min sits? ;) ). Jag har ju t ex inte ett enda OPI-lack, inga ifrån Nails Inc. eller A England, samt andra märken jag hört väldigt gott om. ( Jag vill ju t ex införskaffa fler ifrån Deborah Lippmann efter att jag härom veckan fick hem min första flaska därifrån - bilder på G )

Tycker ni att det ser fullt ut? Misströsta inte! Min sambo håller i detta nu på att lacka en ny, likadan hylla till mig - så ingen fara! ;)

Så avslutningsvis en liten fråga:
Var detta vad ni förväntat er, eller trodde ni att jag skulle ha färre eller fler lack? =)


=^^=

4 kommentarer:

  1. Åååh, vill också ha en nagelhylla!
    Har kollat in akrylhyllor på eBay med de kostar upp mot 400 med frakt och allt... Kan inte din sambo lägga ut beskrivning på hur han gör dem? ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Woah! oO Det var inte gratis.. Jag har tur, jag, som har en snickargubbe. ;)
      Ska höra med honom om han kan dela med sig lite. ^^

      Radera
  2. Det är gaaaaaaalet många! Jag skulle verkligen vilja ha den där hyllan (inklusive alla nagellacken dårå). Själv äger jag typ 50 lack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe, oj. Det var lite färre än vad jag har.. *host* ;)
      Men jo. Hyllan är jättebra! ^^
      ( Tror inte den är så svår att göra heller, faktiskt. Det svåra i konstruktionen är själva lackningen - då den är lackat lika grundligt som en bil. :P )

      Radera